Na wodzie kładziemy boję lub coś innego. Jeden z grających broni tej „wyspy”, pozostali starają się ją zdobyć przez dotknięcie. Obrońca chlapaniem nie pozwala zbliżać się do niej. Jeśli dotknie któregoś śmiałka – eliminuje go z gry. Chronić się można chowając głowę do wody. Ten, kto zdobył wyspę zostaje jego obrońcą, a poprzedni zostaje wyeliminowany z gry.
ZBIERACZE
Na pewnej powierzchni piasku rozrzucamy różne przedmioty. Zawodnikom zawiązujemy oczy. Mają zbierać fanty. Kto więcej zbierze?
WALKA JEŹDŹCÓW
4 zawodników parami, jeden na barkach drugiego. Zadaniem „koni” jest utrzymanie swojego jeźdźca, zadaniem „jeźdźca” jest zwalenie drugiego jeźdźca z konia.
WODA-LĄD
Narysowane koło, dzieci stoją na linii. Na hasło „do wody” –wskakują do środka, na hasło „na ląd” –wyskakują i biegną po okręgu.
RYBAK I RYBKA
Krąg osób trzyma chustę. Pod nią „pływa” „rybka”. Po chuście chodzi rybak i próbuje złapać rybkę uciekającą pod spodem. Uczestnicy pomagają rybce poprzez falowanie chustą.
PATYCZEK
W piasek wbijamy patyk. W jednakowej odległości, ale z różnych stron ustawiamy zawodników. Na sygnał wszyscy biegną do patyka. Kto go pierwszy wyciągnie z piasku?
BAŁAGAN
4 grupy stoją po przeciwnych stronach. Na znak idąc np. tyłem muszą się przedostać na przeciwny kraniec, czyli zamienić się miejscami.
INDIANIN
Marsz do przodu. A potem powrót tyłem – po swoich śladach – bardzo dokładnie
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz